->

Pitný režim – voda nad zlato

Určite ste už počuli, že máme piť veľa vody a aký je pitný režim dôležitý. Je to však naozaj tak? V skratke by sme mohli odpovedať: Áno je! Skúsme sa však zamerať na pitie tekutín trocha podrobnejšie.

ČO A AKO PIŤ PIŤ

Zo všetkých strán sa na nás valia hromady perlivých vôd všetkých farieb a chutí a stupňov perlivosti. Farba a aróma vôd je síce lákavá, ale práve používané farbivá a arómy bývajú plné emulgátorov  „Éčok“  ktoré nám z dlhodobého hľadiska reálne škodia. Rafinovaný cukor používaný v sladených vodách je ideálnym prostriedkom pre výrobcov vôd, cukor je návykový a hlavne lacný. Všimnite si  niekedy hodnotu KCAL/KJ drobným písmom na etikete Vášho obľúbeného nápoja a  budete prekvapení k akým číslam sa dopracujete, ak zistíte že hodnoty sú uvádzané na 100ml. To je práve výsledok sladenia cukrom a rôznych variant glukózy.  Perlivosť/sýtosť vody sa dosahuje umelým pridávaním oxidu do nápoja, ide o presne ten istý oxid, ktorý sa naše pľúca neustále snažia z nášho tela dostať… Pozor aj na LIGHT a BIO nápoje. Často ide len o reklamný ťah a použitie tých najlacnejších a najškodlivejších umelých sladív. Keď vezmeme do úvahy spomenuté, ostáva nám čistá voda a čaje. Kávu medzi nápoje nerátame, tá telo dehydruje… Ak patríte medzi ľudí, ktorým čistá voda vyslovene chutí, máte vyhraté, občas si zaraďte na svoj nápojový lístok kvalitný čaj – žihľava, šípka alebo zelený čaj (rozlišujte kvalitu a reklamný ťah) a iné, podľa možností bez konzervantov a farbív. Ak ale práve nie ste nadšeným konzumentom čistej vody, vtedy odporúčame zamerať sa na čaje a prírodné sladivá – napr. Stévia. Kvalitné čaje stoja o čosi viac ako dofarbované marketingové škatuľky plné aromatizovaných lístkov. Ale ich účinky sú výrazne citeľnejšie. Keďže sa nachádzate na stránke čaju  Matcha ( prvotriedny zelený čaj) odporúčame vám ho ako výborný prostriedok ako spestriť a vylepšiť svoj pitný režim. Väčšina ľudí je „dehydrovaná“ už len mierna dehydratácia – nastáva pred pocitom smädu – sa odrazí na vašej aktivite, zdraví a najmä duševnej pohode. Ak patríte medzi ľudí senzitívnych na zmeny počasia a ročného obdobia, rozhodne vám odporúčame zvýšiť príjem tekutín, časom si určite uvedomíte, že vám je lepšie. Nech už pijete Matchu, bylinkové čaje alebo čistú vodu, robte to pravidelne a v dostatočnej miere!  Zdôrazňujeme slovo pravidelne. Vypiť ráno liter a pred spaním liter nie je zdravé, ohrozujete tým svoje obličky a v celodennej prestávke ste aj tak dehydrovaní. Dobrým grifom je napríklad vypiť každé dve hodiny pohár (2-3 dcl) tekutiny – samozrejme počas dňa, budík si nastavovať na noc nemusíte. J mimochodom, choďte už teraz vypiť svoj pohár do dna.

Zdielať

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *


Cookies nastavenia

Nevyhnutné

Tieto súbory cookie sa vyžadujú pre správnu funkciu webových stránok a nie je možné ich vypnúť. Takéto súbory cookie sa nastavujú iba ako reakcia na akcie, ktoré ste vykonali, napríklad nastavenie jazyka a meny, relácia prihlásenia a predvoľby ochrany osobných údajov. Môžete nastaviť prehliadač, aby zablokoval tieto súbory cookie, ale naša stránka nemusí správne fungovať.

Marketing

Marketingové súbory cookie sa používajú na sledovanie návštevníkov na rôznych webových stránkach. Cieľom je zobrazovať reklamy, ktoré sú pre daného užívateľa relevantné a predávané, a tým sú cennejšie pre inzerentov vydavateľov a tretích strán.

Analytika

Štatistické súbory cookie pomáhajú majiteľom webových stránok pochopiť ako návštevníci interaktujú s webovými stránkami a to zhromažďovaním a oznamovaním informácií anonymne.

Other